آرشیو خرداد ماه 1399

در اينوبلاگ به معرفي گردشگري روستايي ميپردازيم

نقش رويدادها در توسعه گردشگري

۶۶ بازديد

نقش وقايع در جهانگرديصنعت رويداد يك بخش پويا و به سرعت در حال رشد است و هم افزايي آشكار با گردشگري دارد. هنگامي كه به ميزباني مناسب برگزار شود ، رويدادها پتانسيل گسترش اقتصاد بازديد كننده ، فراهم كردن رسانه ها ، ترويج توسعه و تحريك ارتقاء زيرساخت ها را دارند كه شامل ظهور مشاركت هاي جديد است.بنابراين ميزباني از وقايع مهم در يك شهر ، منطقه يا كشور ، فرصتي بي نظير براي تجديد نظر يا تغيير مكان مجدد مقصد است. به همين دليل است كه بسياري از كشورها ميزباني موفقيت آميز از رويدادها را وسيله اي براي رشد مي دانند ، و نهادهاي جهانگردي منابع را براي جذب و حمايت از رويدادهاي مهم به عنوان بخشي از يك استراتژي گسترده تر اختصاص مي دهند.
ما به تازگي شاهد اين موضوع در عمل با مسابقات جهاني Ironman 70.3 ، كه در خليج نلسون ماندلا برگزار شد ، هستيم. پوشش جهاني شهر ما ، مردم آن و همه آنچه را كه ارائه مي دهد داراي نتايج قابل اندازه گيري و اندازه گيري باشكوه است كه مدت ها پس از پايان اين رويداد دوام مي آورد. جشن ايجاد تجربيات مي تواند بيش از هر رويداد فردي باشد.
چهار گروه مهم رويداد كه گردشگري بين المللي را در مقياس وسيع انجام مي دهند عبارتند از:
رويدادهاي Niche كه ارتباط نزديكي با مقصد ميزبان دارند ، مانند هنر ، غذا و نوشيدني و ورزش.
مسابقات ورزشي مشاركتي ، همانطور كه در بالا ذكر شد ، مسابقات قهرماني جهان Ironman 70.3. چنين رويدادهاي "مقصد" هزاران رقباي خارج از كشور ميزبان را به خود جلب مي كند ، كه اكثر آنها افراد متعددي را با خود همراه مي كنند (همسران ، دوستان ، خانواده) و اغلب اقامت مربوط به رويداد را به تعطيلات گسترش مي دهند.
امضاهاي فرهنگي از اعتبار بين المللي برخوردارند و بايد رويدادهايي مانند South by South West (SXSW) در آستين ، تگزاس ، جشنواره سونار در بارسلونا ، شبهاي سفيد در ملبورن يا جشنواره ادينبورگ Fringe و Hogmanay ، در اسكاتلند را در بر گيرند. .
رويدادهاي ورزشي بين المللي ، نه تنها تعداد زيادي از شركت كنندگان و تماشاگران را به ارمغان مي آورد بلكه به رسانه هاي جهاني نيز دست مي يابند كه نقش مهمي در ارتقاء مشخصات مقصد دارند.
تراز كردن گردشگري و راهبردهاي مهم براي ارتقاء رشد گردشگري
اين رويدادها از جاذبه هاي گردشگري با ارزش هستند: آنها به عنوان كاتاليزوري براي تغيير و ايجاد كننده تصوير براي تجارت (كنوانسيون ها ، نمايش هاي تجاري و غيره) و مسافرت هاي تفريحي (رويدادهاي ورزشي و جشنواره هاي فرهنگي و غيره) فعاليت مي كنند. روابط نزديك بين رويدادهاي مهم و گردشگري كاملاً واضح است ، به همين دليل بسياري از شهرها ، مناطق و كشورها گردشگري رويدادها را در اولويت استراتژي هاي گردشگري بلند مدت قرار داده اند.
آفريقاي جنوبي مي تواند در مورد ساير كشورها و استراتژي آنها در مورد رويدادها و جهانگردي آموخت. به عنوان مثال ، دولت كانادا از سال 1983 سياست ميزباني ورزش را به وجود آورده است زيرا مزاياي اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي ، اجتماعي و ورزشي ناشي از ميزباني از مسابقات بين المللي ورزشي را به رسميت مي شناسد. اين رويكرد فعال ، استراتژيك و هماهنگ براي مناقصه و ميزباني ، امكان تحقق حداكثر مزايا را براي كانادايي ها فراهم مي كند.
در ايرلند ، يك نمونه عالي از يك رويداد فرهنگي ، جشنواره سنت پاتريك در دوبلين است كه هزاران بازديد كننده از خارج از كشور بر روي اين شهر فرود مي آيند و The Gathering Ireland نمونه اي عالي از قدرت محصول گردشگري ايرلند است كه مردم و مكان را با هم تركيب مي كند. اين رويداد بيش از 5،000 اجتماع يا اجتماع خانوادگي دارد كه در مجموع 275،000 نفر تخمين مي زند. و در اينجا متوقف نمي شود ، استراتژي ايرلندي 2015 ، مردم ، مكان و سياست: گردشگري در حال رشد تا سال 2025 ، رويدادها را به عنوان يكي از چهار زمينه تمركز براي ايجاد تمايل بين المللي براي سفر و ديدار در ايرلند مشخص مي كند.
هنگامي كه استراليا و نيوزلند به طور مشترك ميزبان مسابقات جام جهاني كريكت 2015 بودند ، سطح بالاي دولت براي ارائه مسابقات نياز به ارتباط و همكاري قابل توجهي بين دولت فدرال استراليا و دولت نيوزلند داشت. اين همكاري مؤثر باعث ايجاد رواديد و ويزاي ساده و ورود به هر دو كشور براي بازديد كنندگان بين المللي شد.
واضح است كه حمايت و مشاركت دولت براي وقايع و مهم نيست از اندازه ، براي بهره مندي از بخش گردشگري ، بايد وجود داشته باشد. بله ، عناصري كه مقصد را جذاب مي كنند بايد وجود داشته باشند: عوامل طبيعي (منابع طبيعي مانند سواحل ، آب و هوا و ...) و عوامل ايجاد شده (مانند جاذبه هاي فرهنگي ، رويدادها و غيره). اما به طور فزاينده ، مقصد در حال بازسازي صنعت گردشگري آن هستند و در حال توسعه محصولات نوآورانه و رويكردي نوآورانه براي بازاريابي هستند تا بتوانند با ساير شهرهاي ميزبان ممكن رقابت كنند.
رويدادها نقش مهمي در تقويت جذابيت و رقابت در مقصد دارند زيرا به تركيبي از جاذبه ها مي افزايند ، اما به همين اندازه ، اين نكته برجسته مي كند كه رويدادها فقط با پشتيباني از زيرساخت هاي با كيفيت خاص و پشتيباني و پشتيباني و بازاريابي موثر و تبليغ مي توانند جذابيت مقصد را تقويت كنند. .
ايجاد تجربيات متصل در رويدادها ، فراتر از واقعه است - از نظر اقتصادي براي همه معني دارد.